keskiviikko 23. heinäkuuta 2014

Yyterissä jälleen

Mamma pohti pitkään et pääsenkö mä mukaan Yyteriin vai en. Pohdintaa aiheutti mun elimistö, mille mä en voi yhtään mitään eikä se mun mielestä silloin ole pätevä syy evätä multa hauskanpitoa!! Mulla on juoksu alkanu. Mamma vähän katteli toissa päivänä mua pitkään ja selvästi pohti jotain. No eilen se sit heitti mut selälleen ja lääppäs jollain paperilla mun paikkoja ja totes ettei enää ihmettele miks mulle ei oikein ruoka maistu ja oon kuulemma vähän allapäin. Mun mielestä mä oon ihan normaali! Tykkään vaan loikoilla ja nyt on niin kuumakin niin kuka hullu jaksais näillä keleillä riehua! Ja mun palvelija höpisee et "pitää pitää mut kytkettynä eikä saa urokset tulla lähellekkään ja lässynlässyn..." Eli taas ollaan mun elämää rajoittamassa asian takia, jolle en voi mitään. Nooh Mamma on eläinlääkärissä käynnin jälkeen pohdiskellu et pitäskö mut "sterkata". No mä oon kyllä sen kannalla, jos vaan kaikki tälläiset turhat kiellot jää pois ja saan elää ihan vaan normaalia elämää...

Tässä me tehdään lähtöä.. Tai siis muut tekee. Mamma ei viä kertonu mulle et pääsen sitten kuitenkin mukaan.

Mamma oli nyt kans ostanu sitä "mäntysoopaa" ja pesi sitten mut sillä. Nyt nää molemmat on viettäny illan täällä nuuskuttelemassa mua. Toinen höpisee puhtaiden mattojen tuoksusta ja muistoista mummulasta ja toinen pohtii et pitäsköhän pestä noi matot ihan oikeesti... Yritä ny näitten kanssa sitten elää...
Niin ja taas mä jouduin sen imuhirviön kynsiin heti ku tultiin kotiin, en ymmärrä et miksi.. Toisaalta nyt mä tiesin mitä edessä on ja osasin ottaa siitä ilon irti :)

No kuitenkin siä Yyterissä uinnin jälkeen oli muutes aika kivan virkee olo ja oli helpompi olla. Vesi oli ihanan viileetä eikä mua sinne tarvinnu montaa kertaa pyytää. Mamma vaan ei antanu mun olla siä ihan niin kauan ku olisin halunnun ku pelkää et saan jonkun "tuherruksen" viä. Mut kivaa oli silti. Tais kuitenkin hiekalla olla kivempaa...


 


No vähän meni nekkuun hiekkaa mut mitä sitten??! Otin kaiken ilon irti viileestä ilmasta ja lämpösestä hiekasta. Noh kyl toi hiekka ehkä vähä mua häiritti, joten yritin sitä sitten poistaa. Mun palvelija ei tosin tykänny yhtään. Oli kuulemma hiekkavapaalla alueella hänen paitansa tarkoituksella. Ja mä kun ihan vaan vähän ja varovasti...


Niin siis mua ei etukäteen millään tavalla infottu mistään hiekkavapaasta alueesta, joten mistä mä siis voisin tietää mistään sellaisista, tajusiks? Mä vaan katoin et tossa olis kiva pyörähtää ja teinkin niin :D
Mamma vaan huokaili ja tuijotti mua sanattomana. Siis mähän vaan menin samaan paikkaan ku Mammakin loikoileen.



Nooh kyllähän toi rannalla oleminen jossain kohtaa alko vähän tympiin ja odotin vaan kotiin pääsyä. Huomaatte kui mä siis NAUTIN rantsuilusta! Tossa on muuten toi Mamman ostama lelu.. En mä siitä oikein syttyny. Se ihmispentu siitä tosin tykkäs ja sen kans leikki.
On muuten kova työ pitää lauma kasassa. Siis noissa kahdessa vakkarissa on jo ihan hirveesti työtä ja nyt tuli viä kaks lisää päiväks.. Vähemmästäkin sitä väsyy..

 

No aika pian tän jälkeen me lähettiinki kotiin. Sain tänään iltapalaks broitskun siiven, oli hyvää. Mamma on pohtinu et jos se jättäis multa kokonaan nopot pois ja saisin vain raakaa ruokaa. Mä kovasti koitan Mammaa kannustaa sen raa'an ruoan puoleen ja ihmettelen et mitä se oikein jahkaa.. Sit se höpisee jostain lisistä mut mä en oikein jaksa sitä sitten enää tässä kohtaa kuunnella, nautin vaan rapsutuksista.

Tähän loppuun viä näytän teille mitä kaikkee mä oikein saan kestää Mammalta. Siis en saa nukkuakkaan rauhassa ku heti on Mamma kameran kanssa ja postaamassa kuvia julkisuuteen. Siis mä menin ihan vaan normaalisti nukkumaan ja Mammaa oli "huvittanut" (lue: käkätti kaksinkerroin sohvalla) ku näki musta vaan osan. Siis todella edustavan osan ja totta kai siitä piti sitten ottaa kuva!!


Ei taida Mammalla olla ihan kaikki kotona...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti