torstai 17. heinäkuuta 2014

Pötkylä, "jatsia" ja ruokaa

Eilen tänne putkahti sellainen ihmispentu... Sellainen... Pötkylä. Se tuoksu kauheen jännälle ja piti hassua ääntä. Vähän mä epäröittin mitkä sen aikeet on ku heti valtas Mamman sylin ja Mamma meni ihan pähkinöiks sen kanssa. Höpisi sille kauheesti ja paijas sitä. Kävin minäkin sitten Mammaa moikkaamassa eikä se mua ollu unohtanu, sain mäki rapsutukset ja totesin et ei se pötkylä oo ollenkaan vaarallinen. Sitten se pötkylä laitettiin lattialle niin pitihän munkin nyt sitten siitä huolehtia.. Olihan se niin pieni kuitenkin. Säännöllisesti sen kävin nuuskuttamassa läpi ja vähä kuonolla tökkäsemässä ja varmistamassa, että sillä on kaikki hyvin.
Onneks se ei kauaa ollu.. Sain Mamman takas ja se muuttu melkein normaaliks.. Vähä mua nyt pelottaa et se sai siitä pötkylästä jotain ajatuksia..

Illalla Mamma sitten anto mulle sen kongin. Se oli laittanu sinne sitä sydäntä mitä osti aikasemmin ja pakastannu sen. Siis se oli jotain niin nannaa ja kylmää. Täytyyki sanoo Mammalle et laittaa taas pian uudestaan sitä. Pitää Mammaa aina välillä aktivoida niin piilotin sen. Täällä ne sitten molemmat sitä etti aikansa kunnes löysivät :) Ei saa päästää laumaa pitkästyyn..




Kaupunki on ihan sekaisin jonkin ihme "jatsin" takia. No pitihän Mammankin sitten mennä joten vein Mamman ulkoileen. Käveltiin ensin kaupungin läpi ja siä oli ihan hirveesti ihmisiä. Yks ihmispentuki halus mua rapsuttaa. Mä oli heti valmis mut jostain kumman syystä se pyysi lupaa mun Miespalvelijalta??! Mä en taas tajua... No onneks se anto luvan :)

No päästiin koko kaupungin läpi sinne "jatsi-kadulle" niin siä oli kyltti, että koirat kielletty. Miespalvelija vähän selvitteli asiaa niin vedotaan johonkin ihme hygienia juttuihin. Kuitenkin siä sai ihmispennut juosta ja riehua ihan missä vaan, siä oli kauheesti huutavia lokkeja ja ne pyöri siä.. Eikö ne sitten ole hygienia riski?? Mä sentään käyn säännöllisesti saunassa ja pidän muutenkin itteni puhtaana.

No toisaalta ihan kiva et oli se kyltti, koska mä olin ihan loppu ku sinne asti päästiin, ulkona on aiiiika lämmin ilma ja aurinko porottaa. Miespalvelija sit lähti viemään mua kotiin ja oli ihan pakko pysähtyä ku löyty sellainen pieni varjo.. Menin siihen makaan ja nauttiin viileydestä ennen ku matka taas jatku. Päästiin sitten kotiin ja ihana ku siä oli viilempää ku ulkona.

Jätti ne mulle parvekkeen oven auki ja yläkerrassa touhuttiin jotain ja joku metelöi kauheesti puistossa.. Pakkohan ne oli käydä tarkistamassa et kaikki on hyvin.



Täällä mä välillä aina loikoilen. Ja toi matto on kiva karhee niin siinä on hyvä pyöriä, varsinkin jos persus kutiaa.

No onneks Mamma ei ollu kauaa poissa, mun ruoka-aika meinaan lähesty uhkaavasti. Tänään sain kalkkunan pyrstöpalaa iltapalaks. Palvelijoiden kanssa täytyy pitää tiukat rutiinit, että ne osaa toimia. Ollaan sovittu et mulla on ruokamatto mihin ei palvelijoilla oo asiaa kuin ruoan toimittaminen.


Mulla on tapana aina ensin ihan vaan nuoleskella noita herkkupaloja ennen ku käydään kunnolla kiinni.





Oli kyllä taas niin hyvää. Eteisessä on matto mihin on hyvä pyyhkiä suu aina näitten ruokien jälkeen, oikein sopivan karhee ja varmasti tulee nassu puhtaaks. Nyt voiskin ottaa pienet torkut jos sitten kävis viä Mamman ulkoiluttaan ku tulee vähän viileempää ilmaa.

1 kommentti:

  1. Kirjotat tätä nii hauskasti! ja niiin ihana haukku! Jiron täytyy jokupäivä tulla moikkaamaan koissua ;)

    VastaaPoista