maanantai 22. syyskuuta 2014

Todisteet nälässä pidosta ja PUNKKI!

Taas ollaan Mamman kanssa oltu paljon menossa. Muutamana iltana Mammalla on ollu aikaa surffailla netissä ja kerran se sitten eksy feissarimoka sivulle ja se oli siä piiiiiiitkälle yöhön. Mä kävin jo muutamaan kertaan Mammaa komentaan nukkuun mutta ku ei menny perille niin mä sit menin yöunille Mamman viekkuun.


Mammalla on ongelma. Mamman autopaikka sijaittee puun alla ja siä puussa asuu lintuja jotka kakkii Mamman auton päälle. Mä oon aina ku pihalle mennään niin yrittäny ajaa niitä lintuja pois ja komentanu niitä mutta ku ne pirulaiset ottaa siivet alle eikä käyttäydy muutenkaan mitenkään reilusti... Nooh Mamman auto oli saanu aiiiika paljon osumaa ja Mamma vei sen sitten pesuun. Oli muuten aika jännä kokemus. Mä istuin/makasin ihan nätisti penkillä ja kattelin siitä että mitä ihmettä oikein tapahtuu ku välillä tuli vettä ja välillä sellaiset jutut pyöri ja piti kovaa ääntä. Mut ku mä osasin olla rauhallinen niin Mammaki oli.. Onneks mä olin Mamman turvana tua ku siä tuli ihan pimeetäki välillä ettei Mammaa ihan niin paljon pelottanu.


Mammalla oli taas niitä palavereja ja mun piti oikein tehdä muistiinpanoja et pysyin mukana mitä nää palvelijat oikein puhu ja suunnitteli. Jotain todella isoo on tekeillä...



HIH! Heti ku Mamman silmä vältti niin yks palvelija näki kuinka nälässä Mamma mua pitää ja anto mulle maksalaatikon lopun. Mull on nyt muuten iha todisteetki tästä nälässä pidosta!!! Mun huolella hankittu ja vaalittu paino on laskenyt huolestettuvasti alaspäin!! Juttelin eläinsuojeluihmisen kanssa ja ne vaati konkreettisia todisteita, että Mamma mua laiminlyö ja nyt mä sain niitä!! Minä muka pullukka...


Niin tässä on mun uus kaveri. Sen nimi on Peppi. Se on ihan hirveesti Mamman perään ja aina haluaa siltä rapsutuksia ja syliin ja muutenkin yrittää viedä Mamman multa. Mun pitää olla vähä varovainen ton kanssa ja selvittää sen aikeet. Mut toistaseks se vaikuttaa ihan kivalta, mitä ny yrittää aina päästä Mamman iholle kiinni...


Niin siä on myös Miisu. Son vähä outo kaveri. Se hyppii korkeelle ja sit se välillä tulee lätkiin mua tassulla eikä ollenkaan tottele vaikka mä sitä komennan! Tollanen nössö se on ku ei uskalla tulla viereen lätkimään vaan pitää jostain korkeelta suojasta mua tökkiä...


Voitteko kuvitella. Mamman silmä vältti kaks kertaa yhden päivän aikana! Mä sain makkarakeittoo ku Mamman kaverin lapselle ei kelvannu.. Mä en ymmärrä miten jollekulle ei ruoka kelpaa??! Ihan ihmeellisiä noi palvelijan alut.. Peppi kerto et hän saa tollasia joka päivä ja mä olin niiiiin kateellinen! En ees kehdannu sanoo sille et Mamma mua rääkkää ku nolotti niin..


Noh päivä sitten päättyi koulutukseen jossa Mamma koulutti uusia ihmisiä mukaan toimintaan. Mä en enää jaksanu niin otin sitten torkut! Pöydän alta löyty hyvä sopukka nurkasta ja sain olla iiiihan rauhassa. Mamma muuten aina jaksaa ihmetellä noita mun takatassuja ku nukun kyljelläni niin ne on aina ristissä.. Ja jos nukun vaiks sohvalla tai jossain missä Mamma pääsee kosketusetäisyydelle niin se on aina hiplaamassa mun anturoita.. Hieman ärsyttävää ku mä vaan haluaisin nukkua!


Mamma piti tänää mun hualtopäivän. Eilen käytiin saunassa ja Mamma pesi mut ja nyt sitten leikattiin kynnet ja trimmattiin tassukarvat lyhyiks. Märät kelit niin kuulemma helpompi pitää tassut puhtaina ja kuivina ku ylimääräiset karvat on leikattu lyhyiks. Se kyl taas manas jostain "trimmeristä" et pitäs ostaa ja "hobitti" ku on niin karvaset tassut muka.. No sit se putsas mun korvatki ja harjas mut. Ai että se teki höpöö. Mä olin just nautinnon huipulla ku Mamma harjas hännätyvestä ja vetäs sit kylkee pitkin ku se ihan yks kaks alko huutaan ja kiljuun ja kiroon ja steppaan paikallaan.. Ja vaan katoin sitä et minkä kohtauksen se ny sai. Mamma käyttäytyy välillä toooosi oudosti niin ei toi mua ny sinänsä niin hualestuttanu tai pitäny outona.. Mut siis Mamma harjas ja mun turkista tippu punkki sen syliin! Just ennen hualtotuokioo käytiin pihalla pikapisulla ja silloin se kait oli kii käyny. Ei ollu ehtiny viä iholle asti.. Oli muuten eka punkki koko vuonna :)


1 kommentti: