torstai 7. elokuuta 2014

Koirakoulua ja haavanhoitoa

Oltiin taas eilen siä koulutuskurssilla. Mamma oli ihan hölmö siä.. Tai siis se nolas mut tosi tehokkaasta.. Mun piti mm. mennä sen jalkojen väliin ja kävellä siinä Mamman kanssa eteenpäin, onneks ne muutki kaverit joutu tekeen ihan samaa.. Sit harjoteltiin herkkujen kanssa. Mä en oikein tajunnu ku eka se tuodaan nassun eteen ja kun oon sitä ottamassa niin laitetaan nyrkki kiinni.. Nooh mä en sit halunnu koko herkkua ollenkaan vaikka Mamma kui tarjos! Mamma väitti et mä loukkaannuin ja todellakin, ihme pelleilyä pitää mun kanssa!

Multa on kyselty miten toi haava voi niin käskin Mamman ottaa vähä kuvaa siitä. Näyttäis et tosi pieni arpi vaan jää, ei mitään tulehdusta ollut ja tosi hienosti muutenkin parantunu. Että kiitos vaan hoitajalle, joka niin nätisti sen tikkas kiinni <3



Se ei oo ees pahemmin kutissu et Mamma piti muutaman päivän siinä kevyttä sidettä etten pääsis sitä ite hoitaan mutta sitten sen jälkeen ei oo pidetty mitään, ei ees sitä kamalaa kauluria!

Käytiin tänään taas siä koulutuskurssilla. Siä oli herkkuja lattialla ku vähä kävin niitä kattoon niin Mamma karjas mulle lujaa ja mä sit vaan menin pois enkä enää ees yrittäny niitä nameja.. No okei oli pakko yritttää viä kerran mut taas Mamma mulle karjas.. No sit kuitenkin lopuks mä sain ne namit syödä :) Tässä oli kait ideana joku ehdoton kielto mitä meidän pitäs noudattaa.. Nooh mä sain oikein erikoismaininnan ja olin kuulemma ainoa, joka usko heti eikä tullu "rangaistusta", tosin Mamma karjas aika uskottavasti..  Mutta todistetusti muutkin ku Mamma ja minä ollaan sitä mieltä et oon fiksu!

Tässä odotellaan meidän vuoroo ja tua pihassa oli tosi röyhkee harakka.. Piti sitä vähän komentaa ja vahtia, ettei se tee mitään hölmöö.



Niin  tänään siä oli koulutuksessa oli uusia kavereita ja yks tuttu koirapuistosta. Me ei vaan saatu ny haistella ja leikkiä ku siä on sääntö et meidän pitää keskittyä palvelijoihin eikä kavereihin.. Muuten noi palvelijat voi keksiä vaikka mitä pölöä ja nolata meidät ihan täysin.

Mamma ollu tänään ihan outo.. Se on kauheesti halunnu mua halia ja pusutella ja pitää sylissä ja rapsuttaa ja pyytäny lähelle.. Ei sillä et mä asiasta valittaisin mutta ei Mamma yleensä noin innokas ole.. Tais etukäteen jo hyvitellä mulle karjumista.. Niin ja se otti varmaan miljoona pusukuvaa meistä.. Mamma on välillä vähän höpsö. Mutta hyvää ruokaa se mulle antaa.. Siitä ei ny voi valittaa! Tänään sain taas kalkkunan jauhelihaa, possun sydäntä, kananmunaa ja jotain lisiä ja oli muuten H-Y-V-Ä-Ä!!! Huomenna Mamma kuulemma keittää mulle siihen viä puuroo tai sitten riisiä :P

2 kommenttia:

  1. Moikka! Mua alko kiinnostamaan, että mitä tuossa haetaan takaa, kun nyrkki on kiinni ja kun koira yrittää ottaa sen niin se laitetaankin kiinni? Odotetaanko siltä jotain tiettyä toimintoa namille esim. kontaktia ohjaajaan tai harjoitellaanko luopumista vai mitä? Tuli vaan kummallinen fiilis, että koiralle ei kerrota miten sen täytyy toimia ja se nami kuitenkin vedetään pois heti kun se yritetään ottaa. Vai jäikö tuosta se palkkausvaihe/opetusvaihe kertomatta?:) Tää on kyllä kiva blogi ja mukava, että kerrotaan tällai koiran näkökulmasta.

    VastaaPoista
  2. No mä vähän kyselin Mammalta lisää ja siinä on tarkoitus harjoitella luopumista ja mun pitäs jättää nami rauhaan ja kattoo Mamaa silmiin niin saan namin.. Mut en mä sitä namia enää halunnu ku Mamma nyrkin laitto kii vaik eka sitä tarjos.. Mamma väittää et oon luupää ja jos ei mun mielenmukaan mennä niin annan olla koko jutun. Kotona asiaa reenattiin (ja Mammalla oli paremmat namit) niin meni kuulemma nii kuin pitikin.. Mamma on pelleily mun kanssa aiemminkin.. Eka nami oli nyrkissä ja ku lakkasin sitä yrittämästä niin sain namin mut ko mä oon niin fiksu niin mentiin vähä vaikeempaan harjoitukseen.. eli nami tuodaan mun eteen ja jos yritän sen ottaa niin nyrkki menee kiinni. Sit ku en enää yritä sitä ja katon Mammaa niin Mamma on kauheen iloinen ja saan namin syödä..

    VastaaPoista