torstai 14. heinäkuuta 2016

Maailman paras Mamma

Moikka taas!

Nyt tuli taas vähän taukoa ku Mamman kunto on ollut niin vaihteleva.

Mamma leikattiin maaliskuun lopussa ja toipuminen oli aika raskasta. Mammalla oli paljon lääkkeitä ja ne teki siitä välillä vähän tokkuraisen ja kauheen väsyneen. Mamma ei oo oikein välillä jaksanut mitään. Muakin on käyny ulkoiluttaan joku nuori nainen, kun Mammaa on sattunu niin paljon ettei pysty mun kanssa kunnolla lenkkeileen. Edelleen Mamman elämää rajoittaa tää sairaus eikä kaikkee mitä haluais vaan voi tehdä.

Mamma pääsi jollekin lääkärille, joka erikoistunut kipuun ja nyt sitten Mamman lääkitystä muutetaan kokoajan. Mamma on paljon pirteempi ja jaksaa asioita enemmän. Mamma on jaksanut mennä festareille auttaan ihmisiä, oleen välillä töissä ja touhuaan munkin kanssa enemmän. Kipuja on edelleen mutta niitä koitetaan nyt hoitaa.

Kauhee hoitaminen Mammassa välillä on.. Mammalla on edelleen kovasti kipuja ja ne vaikuttaa aika paljon munkin elämään. Kauheen raskasta koko ajan tarkistella et Mamman tyyny on hyvin, painaa kipukohtia, vahtia Mamman unta, tarkistaa et peitto on hyvin, tökkiä sitä liikkeelle, olla lähellä ja varovasti pusutella ja kertoa et kohta taas helpottaa..

Mamman päivät vaihtelee aika paljon. Parempaan suuntaan kuitenkin ollaan menossa.
Mä oon kauheesti yrittäny Mammaa auttaa ja siivonnu kotona. Jostain syystä Mamma ei oikein arvosta tätä elettä sitten yhtään.. Kuulemma sotken vaan mut mä oon vahvasti erimieltä. Hienosti pyykkikorikin tyhjeni ja Mamman vaatteita tuuletan ku niitä täällä kuljetan. Löysin myös pahvilaatikoita ja niille kovasti etsin oikeaa paikkaa. Suihkuverhon Mamma aina laittaa väärään paikkaan ja mun mielestä siitä tulis kiva matto. Mamma kyl sai jonkun tangon ja aikoo kiinnittää sen paikoilleen etten enää sitä vainoaisi...

Tänään Mammalla ollut aika hyvä päivä. Se jakso mennä kauppaan ja toi mulle kaikkee hyvää.
Se on niin maailman paras Mamma kaikesta huolimatta. Aina musta huolehtimassa.
Sain ydinputkiluunpätkiä, ihan vaan mua varten on leikattu sopivan kokoisiksi paloiksi. Häränhännän paloja et saan niitä kaluta ja niissä on paljon lihaakin mukana. Sit Mamma osti taas tuoretta maksaa mulle. Päivällä me käytiin kunnon lenkillä ja sain kulkea vapaana ja tutkailla maastoa ihan vapaasti.




























Tossa viä vähä kesän fiilistelyjä eripaikoista joissa ollaan oltu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti