sunnuntai 3. toukokuuta 2015

VAPEPAA ja tyhmän näköisiä hirviä...

Moltiin Mamman kanssa viikonloppuna kurssilla. Mamma ollu jo jotain 10v VAPEPAN eli vapaaehtoisen pelastuspalvelun jutuissa mukana. Lähinnä kadonneen etsinnöissä mut ny vasta se kurssille meni. Ja mä sain olla mukana.

Aika pitkäveteistä oli mun mielestä.. Ja Mammallekin noi oli lähestulkoon kaikki jo ihan tuttuja asioita.
Siä tosin oli sellainen virkapukuinen poliisi puhumassa ja mä kävin sitäkin moikkaan ja ihmetteleen ku Mamma meni ihan sekasin ku se tuli paikalle.. Siis niin noloo käytöstä Mammalta että... Ja mä en oikein tajunnu et miks.. Mamma oli kyl niin nolo ja mä yritin olla niin etten sitä tuntis ollenkaan ja leikin nukkuvaa ja toivoin et mun maine ei noissa piireissä ny menny kokonaan...



 Tää kuulemma oli jonkun kouluttajan paikka.. Tästä oli kyl hyvä seurata koulutusta ja pitää Mammaakin vähä silmällä. Ja torkutkin oli hyvä ottaa.. Mut sit se kouluttaja tuli ja ajo mut pois.. Ja mää en olis millään halunnu lähtee..
Mamman kaverin autossa oli taas ihan vaan mua varten laitettu istuin valmiiks. Toi koroke juttu oli kyl hyvä ku nyt oli paljon helpompi tsekkailla mitä kaikkee ulkona tapahtu..


 Mamma sit sai oikein kurssitodistuksen.. Näin 10 vuoden jälkeen ihan hyvä saavutus..

Ei kyl ollu ihan itsestään selvyys meinaan aamulla ku kotoota lähdettiin niin melki jäi meidän viimiseks matkaks.. Mammalla onneks oli nopeet refleksit ja hoksottimet et nippanappa vältettiin hirvikolari. Mamma pääsi hirven takaa väistään, vähä kyl jouduttiin pois tieltä mut jotenkin ei kuitenkaan ojaan asti menty.. Se otus oli ihan valtavan kokonen.. Ja todella, todella typerän näkönen.. Ny mää ymmärsin mitä Mamma tarkotti ku se aina puhuu et hirvet näyttää typeriltä ja näyttäähän ne..

Mut oli kyl kiva viikonloppu ku sain viettää niin paljon aikaa Mamman kanssa <3 Se sai töitä ku sen kaveri loukkaantu ja on nyt seuraavat 2viikkoo si päivisin poissa kotoa... Illat saa kyllä luvan viettää mun kanssa!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti